close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לשמור על טריות התבלינים בדרך הטובה ביותר?

מערכת שורשב סיוון, תשפא13/05/2021

לא צריך להיות בשלן מדופלם בשביל לדעת שתבלינים הם חלק בלתי נפרד מכל מטבח. בין שמדובר בסט בסיסי של פלפל, מלח וסוכר ובין שמדובר בהיצע עשיר יותר – תבלינים הם מצרך שמשתמשים בו באופן יומיומי ולכן חשוב לשמור עליהם טריים ואיכותיים. במאמר הבא נסביר כיצד לשמור על טריות התבלינים כראוי

תגיות:
דע את התבלין שלך
בכדי להקפיד על אחסון נאות של היצע התבלינים צריך להכיר את החלוקה לקבוצות תבלינים. תבלינים מתחלקים לכמה קטגוריות מרכזיות: תערובות תיבול, עשבי תיבול, תבלינים טחונים, גרוסים או שלמים. בכל קבוצה משתמשים באופן שונה בעת הבישול ולכל קבוצה המאפיינים שלה והדרך הספציפית המדויקת לשמור על טריותה. בהקשר זה חשוב במיוחד לשים לב לתוקף הכללי של כל קבוצה. כך למשל, תבלינים שלמים יכולים להחזיק כארבע שנים במטבח, בעוד שעשבי תיבול טובים לשנה וחצי לכל היותר. יחד עם זאת חשוב לא לשנן את טבלת הזמנים בעל פה ולבחון את התבלין לגופו בכל שימוש. אם הצבע שלו דהה או לחילופין הארומה שלו נחלשה משמעותית, הרי סימן שאיכותו נפגעה וכדאי להחליף אותו.

שימוש נכון והטריות נשארת
מטבח עשיר בתבלינים הוא מטבח מעניין יותר. תבלינים מיוחדים כמו למשל ראס אל חנות, תבלין סומק, כורכום, כמון ועוד מוסיפים הרבה צבע ועושר לתבשילים שונים. יחד עם זאת, כדאי להשתמש בהם נכון על מנת שישגשגו זמן ארוך ויעניקו את הקסם שלהם יותר מפעמים ספורות בלבד. לדוגמה, כאשר רוצים לפזר תבלין כלשהו יש לעשות זאת באמצעות כפית נקייה ויבשה על מנת שלא יצטברו לחות ולכלוכים בכלי של התבלין. בנוסף חשוב לא לפזר את התבלין ישירות מהכלי אל התבשיל מכיוון שהאדים העולים ממנו עלולים להזיק לאיכות.

כאן מאחסנים בכיף
אחסון בכלי נכון ובסביבה נכונה הוא פקטור משמעותי בשמירה על טריות התבלינים, בין שהתבלין הוא פפריקה מתוקה, חוויאג' מרק או תערובות תבלינים סודית שנרקחת עבורכם במיוחד. חשוב לאחסן את התבלין בכלי סגור ואטום הרמטית. מומלץ להימנע משימוש בשקיות ניילון לצורך אחסון התבלינים. כמו כן יש להקפיד על סביבה קרירה ומוצלת ולהרחיק ממקומות בהם יש חשיפה לחום מוגבר, אור שמש או לחות. כמו כן, על לא מעט תבלינים מצוינות הוראות בגב האריזה – כדאי לקיימם למען יאריכון ימם.

מידה טובה היא לקנות לפי המידה
כלל מפתח בצרכנות נבונה קובע כי יש לקנות מצרכים לבית ולמטבח באריזות גדולות וחסכוניות. כך נחסכים ביקורים הלוך וחזור לסופר, והצרכן חוסך לעצמו כמה שקלים עם התנהלות כלכלית נכונה. עם זאת, כלל זה לא מתאים כשמדובר בתבלינים. קנייה גדולה של תבלינים שאין בהם שימוש לאורך זמן תהפוך אותם ללא טריים ותפגום באיכותם. לכן חשוב להקפיד על רכישה מתחדשת ולקנות תבלינים לפי תדירות השימוש בהם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה